torsdag 9 februari 2017

Making lemonade

Jag verkar vara inne i någon slags ångestbubbla. Ropade hej alldeles för snabbt gällande nya medicineringen. Glömde dippen som kommer varje gång en höjer antidepressiva. Just nu försöker jag dämpa mitt inre skrikande monster med kaffe och chokladboll på Espresso House. Där har ni en rolig inre bild. Ett monster sitter mitt på Triangeln och skriker. I sin vånda går den till Espresso House och beställer kaffe och chokladboll, för det finns på erbjudande i dens monsterapp i monstermobilen.
Den sätter sig ner, tar en slurk av kaffet, vrålandet slutar. Nu pågår det bara inombords. Folket runtomkring är inte lika rädda för den i alla fall. Ett barn vinkar till och med till den. Tar en tugga av chokladbollen och tårarna är inte lika nära längre.
Ett ångestmonster. På Espresso House.

Missar min målarkurs ikväll, glömde nycklar till mor och far där jag just nu har mina målargrejer. Ingen e hemma förrän jag ska va på nästa möte ikväll, så därav fikan med monstret.

Men, ikväll ska vi ha medlemsmöte på F! och välja ombud till kongressen! Hoppas verkligen jag får åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar