onsdag 18 januari 2017

Vi har inga chokladbollar

De senaste dagarna har jag kunnat somna utan insomningspiller! Det har räckt med propavan eller melatonin, en natt sov jag till och med helt utan någon medicin alls. Det känns skitbra.

Har också fått meddelande från fb att jag ska kolla så ingen skickar skräppost från mitt konto då jag postat väldigt mkt. Haha. Det är alltså dags att trappa ner på delandet 😁


Idag har jag o J varit och fikat, kollat in nya ICA vid värnhem och hon fick se F!-lokalen :) Jag stannade kvar o fick sedan sällskap för vår Motionsverkstad. Så himla härligt med intressanta diskussioner och smarta människor.

Var också på en riktig "arbetar-restaurang" ute i Norra Hamnen tsm med M och åt lunch. De har verkligen god mat till ett bra pris, men det finns också en del grejer att slipa på om en säger så...
Jag var seriöst den ENDA på restaurangen som inte var man. Om det inte fanns någon transperson till där såklart. Men ja. Sedan har de precis vid kassan lite kakor. En kaka som alltid finns där är de populära chokladbollarna. Men tror ni det är vad som står på skylten? Njet. N*-bulle 10:-.
Förra gången vi var där gick jag fram efter vi ätit färdigt och sa: En kaffe och en chokladboll, tack. Och vad svarar då han bakom kassan tror ni? Vi har inga chokladbollar. Vi har n*bullar. Bakom mig i kön står en svart man. Han verkar inte reagera, vet inte om han uppfattade det eller inte, men jag bara stirrade tillbaka på kassamannen och sa Nähä, okej. Men då ska jag bara ha en kaffe då.
Till slut fick jag min kaka, utan att jag behövde kränka någon mer än den vita mannen bakom disken.
Känner mig minst sagt malplacerad där.


Imorgon ska jag jobba på Rostorps Förskola! Första ggn på länge. Skönt att bara bli bokad fyra timmar så jag får en mjukstart. På fredag blir det heldag 💗😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar