lördag 1 februari 2014

F!, inspiration och glädje

Igår satt F! Lund på hälsningsgillet på AF Borgen! Detta är då ett happening för alla nya studenter, så de kan se vad det finns för studentliv i Lund och allt annat kul/viktigt/bra en kan göra.
Enligt mig gick det riktigt bra för oss! Många som var intresserade och ville snacka och ställa frågor. Jättemånga fler tog FRIVILLIGT (tillskillnad från Liberala Studenter som fick pracka på folk sina) våra flyers med "Grattis grabbar, halva priset för medlemskap i F!". Många frågade om Unga Feminister som precis startat i Lund, en del ville bara berätta att de precis blivit medlemmar, andra undrade hur en blev det. Det var bara ett fåtal som var negativt eller ignorant inställda! Så jävla gött. Det e verkligen "Ut med rasisterna och in med feministerna" i år! En centerpartist frågade oss varför vi helt plötsligt har fått en sån medlemsboom, om det har med samtyckesdiskussionen att göra. Det var lite svårt att inte fråga tillbaka "o hur går det för er?"...:P

Sen var jag även på dubbel födelsedagsfest på kvällen o träffade nya o gamla vänner! Så himla roligt. En liten sväng på Great Gatsby festen på St Bernard sen tillbaka till födelsedagsfesten. Det var mkt närmare mina föräldrar så jag bara kunde slinka upp till dom o min säng där när jag kände för det.

Fick också höra av två bekanta att de följer både min blogg och min facebook. Fan va glad jag blev! Att få höra att en kan vara ett stöd och en inspiration känns nästan overkligt med tanke på hur vissa andra har fått mig att känna mig. Eller att bara det att en känner igen sig i det jag skriver och att det hjälper i svåra stunder. <3 Det jag vill förmedla kommer fram! Så underbart rakt igenom.

Ikväll blir det lite melodifestivaltittande med mor och far (NOUR EL-REFAI <3<3) och sen Husfest på kontrapunkt!! Och imorgon e det intervju med F!'s valberedning och studiecirkel i Feministisk retorik! Världens bästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar