torsdag 2 januari 2014

Lyckan finns där

Jag har börjat skriva på en bok! Äntligen. Har velat göra det jättelänge och har haft tusen idéer om vad jag ska skriva om. Ska den vara självbiografisk eller helt påhittad? Det som alltid varit aktuellt e att den ska skrivas ur något slags genusperspektiv och vara intim. De som har fått läsa de första två sidorna tycker att den är fin, bra och fängslande. Yeey!

Risken med detta är att jag inte kommer skriva så mycket på bloggen för jag kommer få ut väldigt mycket tankar och dylikt i boken. Kanske får bli så att denna bloggen blir mer politisk än personlig framöver? Ah, vi får se. Kommer säkert bli att jag publicerar något smakprov någon gång för att få era kommentarer.

Från det ena till det andra. Hade ett helt fantastiskt nyår! Middag hemma hos fina Else o Carsten tsm med deras barn, mor och far, moster (morbror låg hemma sjuk :/) och några vänner till värdfamiljen. Sen tillbaks till Lund och fest extravaganza på korpa2an på Smålands. Min lykta hamnade i ett träd på Lundagård tyvärr men gav iaf några skratt..:) Och oro för den delen; att trädet skulle brinna upp! Tänk vilken start på 2014; träd brinner upp på Lundagård! Allt för att en ville vara miljövänlig/snäll mot djuren och inte smälla raketer. Vilken backfire isåfall. Kom hem till min säng runt 5-tiden på morgonen, vaknade kl 16. Idag lyckades jag ta mig upp kl 12 så förhoppningsvis har jag snart en dygnsrytm som fungerar med skolan.

Fick precis smaka en ingefärsgodis av bror. SAAATAN vad stark eftersmak!

Nu ska jag samla ihop lite mat och diverse julklappsleksaker att ta med mig hem sen ska jag skriva på en artikelanalys hela kvällen/natten.

Hoppas alla har haft en bra jul och nyårshelg!

2 kommentarer: