lördag 28 december 2013

The lunatic is in my head

Kan inte släppa att jag sårat två människor. Att de tycker jag har varit elak. Det känns förjävligt rent ut sagt. Kunde inte sova inatt för jag gick igenom vår konversation om och om igen. Kunde inte låta bli att dra paralleller till Sundsgården. Jag går över gränser, är respektlös och därmed sårar jag människor. De berättar inte att de känner sig sårade utan låter det fortgå med mig helt ovetandes om att jag gör och säger sådant jag inte borde. Sen kommer bomben. KA-PAO. Allt på en gång. Missförstånd på missförstånd, annorlunda tolkningar av situationer, felaktiga antaganden från båda sidor...
Nä, jag får inte grotta ner mig i det här. Vi har löst det. Allt var ett enda stort missförstånd där jag inte varit tydlig nog med vem jag menat och inte menat. Synd bara att det inte tar bort skuldkänslor. Eller minnena från Sundis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar