lördag 11 januari 2014

Bye bye, Lund

Det blev en kort men härlig tid i Lund! Den 15 februari flyttar jag tillbaka till Malmö. Inte till mina kära föräldrar, utan till en 2:a på Slussen som inneboende/kombo till (vad som verkar vara) en underbar kvinna och hennes hund! Eller ja, det var ju inte bara härligt här, vilket kan utläsas från mina tidigare inlägg. Men jag har för första gången haft ett eget hem! Och det har varit en ovärderlig upplevelse.
Jag är både otroligt pepp och lite ledsen. Kommer sakna att ha så nära till Smålands o alla deras roliga aktiviteter och event, har inte behövt pendla till skolan och känt mig som en tvättäkta student!

Men nu börjar en ny period i mitt liv! Satt på bussen till Malmö igår och denna låten började spelas på min ipod. Gissa vad; jag fick tårar i ögonen och började nästan storböla där jag satt. Det är fantastiskt hur disneylåtar kan röra ens hjärta så mitt i prick. Känslan av att äntligen ha kontroll över sitt liv och att allt är möjligt är inte något som är många förunnat. Och jag är på väg åt rätt håll! Det är något som kommer och går under hela ens livstid men när det finns där är det inte många känslor som kan överträffa just den. Visst, jag är fortfarande under csn och försäkringskassans makt, men det som krävs av mig för att de ska godkänna studielån och bostadsbidrag kan jag nu fixa utan större problem!


"Alla har en plats, allting har en mening
Det är vår värld
En värld full av liv"

1 kommentar:

  1. Vi tycker att även du verkar vara en underbar person och tycker det ska bli spännande när du flyttar in!

    SvaraRadera