onsdag 15 januari 2014

Manifestation och frustration

Idag va jag på manifestation. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/unga-feminister-planerar-protest-mot-domen Det var otroligt peppande! Så många vi var! Så mycket vilja att förändra! Det finns hopp mina vänner, systrar och bröder - misströsta inte.

Har också färgat håret. Blekt det, rättare sagt. De flesta säger att det ser bra ut o jag inte behöver göra något åt det. Meeeen jag vet inte. Tycker inte det ser ut så som jag vill. Ska färga det rött när jag varit blond ett tag, så egentligen gör det ingenting. Men det hade vatt najs o se bra ut i håret tills kapitalet tillåter ett inköp av röd hårfärg. I-landsproblem javisst. Lämnar det.

Sitter o skriver hemtenta. Den sista för terminen. Eller, just nu så har jag tagit en paus i 2 timmar ungefär. Får inte låta ångesten ta över. Kämpa igenom den. Blir så jävla trött på att den inte bara kan dra åt helvete. Många svordomar där ja. Men så blir det när det är svårt att uttrycka sin ilska över något som inte vill försvinna.

You're asking me will my love grow?
I don't know, I don't know
If you'll stick around then you might know

Ja, såklart så finns det nåt slags kärleksproblem i mitt liv också. Det e fan standard. Det går inte många veckor innan jag hittar en ny person att fokusera på.

I want you
I want you so bad babe
I want you
I want you so bad it's driving me mad
it's driving me (...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar