fredag 27 december 2013

Missförstånd och bloggens syfte

Ok, jag får börja skriva första bokstaven på den personen jag menar om jag skriver om någon annan än mig själv på denna bloggen. Så jävla galet fel det kan bli när någon tror jag skriver om dem speciellt och det inte alls är så. Så går det när en försöker o beskriva händelser och personer utan att nämna namn.

Detta kan inte sägas för mycket: om det är någon som har något problem med det jag skriver på min blogg, att det är olämpligt, elakt eller något som sårar, ta upp det med mig! Framförallt om ni själva känner er träffade.

Denna bloggen använder jag som avlastning och som ett medel att analysera människor och situationer. Inte för att peka ut någon eller vara elak. Jag vill skriva om sådant som jag tror andra kan relatera till och som en kanske tror vara ensam om men som egentligen i stort sett alla är med om mer eller mindre. Något att besöka när en känner sig ensam och konstig. Något att få stöd hos, kanske ett litet skratt. Absolut inte en plats att bli ledsen på. Ledsen över sådant som inte går att ändra eller samhälleliga problem visst, men aldrig att en är fel som person.

Jag står för alla mina inlägg. Jag tycker inte jag har gjort något fel eftersom jag inte utelämnat någon. Har dock förstått att sådant som jag ser som analyserande och konstaterande kan uppfattas som negativt och hat. Att jag lägger in en värdering i det jag analyserar. Visst det stämmer att det finns värderingar i det jag skriver. Men det handlar om hur jag uppfattat en situation, och det finns lika många uppfattningar om en situation som det finns människor i den.

Än en gång; jag ber om ursäkt för att jag skrivit på ett sätt som varit sårande och elakt, det har aldrig varit min mening! Och när det har varit det försöker jag ta upp det med den personen det handlar om irl.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar