måndag 9 december 2013

Jag vaknade alldeles själv - jag lovar



Jag ska o panta strax. Måste bara bestämma mig om jag ska diska innan eller efter. Liksom ha panten o vad jag kan köpa för den som belöning för att jag diskat eller införskaffa mig lite extra energi innan. Sen blir det hem till mor o far i Malmö för att härbärgera mig där 2 veckor framöver. Jävla sätt att ha arbetspass som e mellan 06.00-14.30 o sätta den mest morgontrötta människan någonsin på det passet.

Annars flyter det på tycker jag. Om en förbiser det som alltid gnager en; patriarkatet, alliansregering, SD i riksdagen, miljöförstöring och krig världen över, CSN o försäkringskassan som agerar makthavare över min och många andras ekonomi o allt det där ni vet.

Sitter o funderar om jag skriva det jag tänker på eller om det är för personligt. Å ena sidan är det sådant som i stort sett alla tänker på så jag e inte ensam om det, men å andra sidan är det lite smått pinsamt att erkänna att en tänker så. För ingen vill vara en sådan person. Inte utåt iaf. Det anses "svagt" och som att du är en person utan integritet. I mitt fall vill jag säga att det inte alls är så. Fast jag vet inte. Inte helt säkert. Den underliggande orsaken till dessa tankar och behov kan vara att jag inte har tillräckligt bra självkännedom och är mer beroende av andra människor än jag vill erkänna och därmed svag. Tror jag lämnar det där. Om ni e smarta nog kan ni säkert räkna ut vad jag menar.

Har dock en bra nyhet. I tidigare inlägg har jag skrivit om en liten crush som jag har haft som inte varit ömsesidig och att personer redan i förhållanden "lagt sig i" genom att själva flirta med denna person. Kan nu meddela att denna förälskelse är över. Jag orkar helt enkelt inte slösa energi o kärlek på någon som inte kommer ge något tillbaka. Jag tyckte ett tag att jag fick dubbla budskap men efter ett snack med en kär vän kom vi fram till att när en är intresserad av någon är det alldeles för lätt att läsa in och tolka saker till sin egen fördel. Alltså har det inte alls varit några dubbla budskap - bara väldigt tydliga "jag vill vara din vän" som jag tolkat till "jag tycker om dig".
         Sen kan det också ha o göra med att jag träffat en annan otroligt intressant, trevlig och snygg människa som jag kan fokusera på istället. Än så länge har jag inte blivit nobbad och tror faktiskt det finns en chans.

Red the Nosepaper i föreställningen "Smile outside the pocket". Tyckte den passade sammanhanget




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar