fredag 29 november 2013

Upp till kamp mot patriarkatet!

För lite ordjävlar på fråga två, annars hade jag fått godkänt på omtentan! Det svider lite halvt sådär eftersom min lärare skrev i omdömet att jag hade gjort det bra o tagit upp bra poänger o mina diskussioner och idéer hade varit intressanta. Men hon kan inte godkänna en tenta med så pass mycket ord som saknas.
DOCK vet jag nu att jag kan skriva en tenta. Jag kan läsa ut vad de är ute efter och jag är smart nog för att ha "intressanta diskussioner och idéer". Det känns jävligt gött. Det peppar mig för den tentan jag skriver just nu. Använder samma strategi som för omtentan med att skriva ner all fakta tsm med sina källor som jag tror behövs till svaret på ett kladdpapper så jag har en översikt sen när jag svarar på själva frågan. Nästan klar med faktasamlandet för fråga ett.

Har varit på utbildning på posten idag för jag ska jobba där v 50 o v 51. Lite smått typiskt att den ska ligga mitt under hemtentatiden men jag var tvungen att va där. Fick känna mig smart o grym för jag klarade av det provet vi skulle ha klarat till kl 15 redan kl 13! Först av alla o även före två pers som jobbat med det innan hoho. skrytskryt. Men stoltstolt.

Ska försöka ta mig till Lund nu snart o Sambib innan de stänger. Kanske kör på stadsbibblan här i Malmö. Men det blir lite svårare o hitta böckerna då bara. Kan inte avgöra vilket som kommer slösa med mest tid - resa eller leta efter böcker. Definitivt att sitta här o vela vad jag ska göra. Typiskt Våg-beteende.

Imorn ska jag o Saranna stå på stortorget i Lund för F! med en massa gott humör o ansiktsfärg :) Alla är välkomna att komma förbi för en liten pratstund och/eller en ansiktsmålning för 5 eller 10 kr som går oavkortat till F!:s valfond. Riktigt pepp!
Sen e det fest på kvällen i Bokeslund i ett nästan självhushållande kollektiv med en massa fina djur och människodjur :)

OCH inte att förglömma! På söndag är det valmöte och extra årsmöte för F!-Skåne. WoopWoop!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar