onsdag 11 december 2013

Luring

Haaaaaaaaaah kul att jag ba' "den förälskelsen e över". Drömde igår natt om hen. Jag ringde en massa till hen som råkade svara med telefonen i fickan o jag fick höra hur hen bestämde en massa grejer med sina kompisar o berättade om hur söt o fin hen tyckte en annan flicka än jag va. Men sen träffades vi på nåt slags event där folkdans va grejen o vi dansade lite tsm, men hen pratade hela tiden om den här andra flickan o frågade mig hur hen skulle göra för att få henne intresserad trots att hon redan e upptagen. Vaknade med en väldigt olustig känsla i magen och hjärtat.
Hoppas det bara va bearbetning av känslor o inget som kommer vara återkommande.

Kan inte låta bli o undra om jag väljer personer som på nåt sätt är extra attraktiva för redan upptagna människor eller om jag sänder ut sådan osäkerhet att de i ett förhållande känner att det e skitsamma om de flirtar med denna personen eftersom det ändå inte kommer hända något mellan mig och den.

Fast sen finns det ju också de människor som har ett sådant enormt bekräftelsebehov att det inte räcker med ett stabilt förhållande utan de måste söka efter komplimanger o intresse för dem hos andra än sin partner och sina vänner. Detta grundar sig ju i något djupare problem såklart. Har observerat att många som har haft eller har ätstörningar har detta beteende. Och där har jag lärt mig är det ett självförakt och en "aldrig-duga"-känsla som många gånger kan vara styrande. Därav sökandet efter bekräftelse hela tiden - säg att jag duger, säg att jag är fin, säg att jag är bra även fast jag inte tror dig.

Jag lyckas helt enkelt hitta de personer som bekräftelsetörstande människor vill ha mest bekräftelse från. Eller de som inte vågar känna på riktigt utan hellre är olyckligt kära i någon de vet inte går att få för att de är rädda för att bli sårade eller förlora sig själva genom förälskelse som faktiskt kan leda nånstans.

Är jag en sådan person? Eftersom jag i stort sett varit mer olyckligt än lyckligt kär? Jag vill verkligen inte tro det. Så mycket som jag försöker släppa de olyckliga känslorna varje gång de smyger sig på.
Det hade varit så skönt att få förlora sig själv för ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar