tisdag 21 februari 2012

Picture I'm a dreamer

Har gått o skaffat mig ett konto på tumblr! Träffade en granne på vägen hem som jag lekt med när jag va liten men inte nu som äldre o de blev att vi stod o snackade jättelänge o jag tyckte att vi kom hur bra överens som helst! Liknande värderingar och sett att se på livet! Wunderbar :)
Hon berättade att hon har en blogg på tumblr som blivit ganska stor och berättade för mig hur jag ska göra för att sprida min egen o om en massa andra viktiga grejer som homofobi, sexism, heteronormativitet, feminism och rasism. Wunderbar! (igen).

Just det! Linn permanentade toppen på mitt hår i söndagskväll/natt =D så nu e jag krulltott o ser ännu mer ut som mattias hahah. I love!

Jag och Leo var även på Habitat Q idag (http://www.rfsl.se/malmo/?p=5463) och hjälpte dom att laga mat och snackade en massa. Jag lämnade min mailadress och vi ska hålla kontakten för jag vill jättegärna bli aktiv där! Själva "habitatet" e för ungdomar 13-20 år och om man ska vara ledare måste man vara 25+ så det sätter ju mig som 22-åring i en lite knivig sits :P Men de hade såklart annat som fanns till för min åldersgrupp, fast samtidigt var de intresserade av att jag skulle kunna komma dit och ha workshop och/eller teater/musik för de som kommer dit och hänger! Ska även (om jag får för sundis) anmäla mig till deras vårkollo 21-22 april där jag antagligen kommer bli något slags stöd/deltagare eftersom det oftast är tonåringar som anmäler sig till det trots att åldergränsen är 26. Så roligt!!! Där är verkligen ett ställe jag kan tänka mig att jobba på i framtiden!! Eller genom rfsl på något annat vis. Helt fantastiskt. Eller, om jag ska följa detta inläggets tema: Wunderbar!


PLaU!

2 kommentarer: