söndag 19 januari 2014

Byråkrati i rumpan

Orkar inte med försäkringskassan längre. Jävla idioter rent ut sagt. De bara draaaaaar ut på att ta ett jävla beslut om jag ska få bostadsbidrag eller inte. De tror inte på mig när vi pratar på telefon. De begär papper som de vet inte finns. FÖR HELVETE säg bara att DU FÅR INGET BIDRAG FÖR VI ÄR BYRÅKRATER UTAN EMPATI. Jag har väntat på ett beslut nu i snart 3 månader. Jag har skickat in allt de begärt fram tills nu eftersom det inte finns någon ansökan med rätt lägenhetsnummer. Det finns bara den gamla. Jag ska för fan flytta härifrån om en månad. Om jag inte fått mitt rättmätiga bostadsbidrag fram tills dess...vet inte vad jag kommer göra. Gå till ett kontor här i Lund och totalt freaka sönder? Men det är iof inte rättvist mot personalen där.
Ringa Fredrik Reinfeldt kräva att han betalar mitt bidrag? Annars kräva ändring på försäkringskassan så personalen inte blir insnurrade i någon byråkratisk tornado som ingen kommer ur helskinnad. För det kan fan inte kännas bra att jobba där. Om du inte är en sadistisk, empatilös människa utan någon som helst tillit till någon annan. Det enda du tror på är vad som det står skrivet på olika papper. Skitsamma att det finns människor som har skrivit dessa papperna. Skit i att prata med den människan det gäller, för stämmer inte det du säger med vad det står på pappret så vinner pappret. I "paper, scissor, rock" (också känt som sten, sax, påse på svenska) vinner ALLTID paper. Det e inte som i The Big Bang Theory där Spock alltid vinner. Eller hur det nu va..

Imorgon börjar skolan igen. Förhoppningsvis genusvetenskap för min del. Har lyckats få tag på informationen om plats och tid för upprop. Verkar dock som de vill att man registrerar sig på nätet..men det går inte för mig eftersom jag bara är reserv och inte antagen. Håll tummarna allihopa!

En god nyhet är att som det ser ut nu kommer jag få retroaktivt från CSN, iaf från v. 50 förra året. Bättre än inget! Borde kanske bestrida det, men jag pallar helt ärligt talat inte. Dessa myndigheter kommer bli min död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar