tisdag 5 november 2013

Härlighet och ärlighet

Asså detta e helt underbart. Jag sitter här på Sambib i Lund och har alla böckerna från förra kursen, min omtentauppgift framför mig och ett word-dokument på datorn och jag har inte panik!
Jag har inte börjat skriva själva tentan utan istället lista upp allt som har med frågorna att göra från mina anteckningar och böckerna så jag har allt på ett ställe sen när jag väl börjar skriva. Så här långt kom jag inte ens förra gången! Och det bästa - jag tror verkligen jag kommer klara av detta!
Breakthrough.

Nu till en annan grej.

Varför är det alltid så att snyggare personer än mig (läs: kortare och smalare), trots att de är upptagna och medvetna om mina känslor, flirtar hejdlöst med den jag är intresserad av? Om jag bara hade haft självförtroendet att ignorera detta och köra mitt eget race hade det inte varit några problem. Men nu är det tyvärr inte så. Istället för att själv flirta backar jag tillbaka och låter det hända och min egen chans att vinna denna personens hjärta blir mindre och mindre. Story of my life. Oftast är den här snyggare personen en naturligt charmig person och anser sig inte flirta utan bara vara trevlig. Vilket jag köper. Men jag blir ändå ledsen för jag har inte den naturliga charmen - den försvann med min viktuppgång. Asså fan vad jag ska tjata om min jävla vikt. Jag blir så trött på det! Ursäkta, jag ska börja leva efter min egen filosofi så fort jag bara kan. Den där vikt inte betyder nånting, möjligtvis "mer att älska".

Jag orkar snart inte bry mig längre. Fast enligt många kunniga inom astrologi kan jag inte sluta göra det pga mitt stjärntecken. Vågen letar hela tiden efter en partner och behöver det för att känna balans. Och det känns tråkigt nog sant. Jag är ständigt på jakt och nöjer mig inte förrän jag hittat nån.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar