fredag 17 februari 2012

Nystart

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOV!!!!!!!!!
Så jävla gött!!! Att bara umgås med dom jag vill, känna mig accepterad för den jag är och älskad. Helt fantastiskt!!

Just nu sitter jag o fyller i ansökan till teaterpedagogutbildningen här på sundsgården och letar upp nr till folk som jag ska använda som referenser..lite jobbigt bara att min mobil e död o jag inte hittar laddaren. Får ringa i lägenheten sen eller något!

Elfriede o jag, vi e SÅ tajta. Ömsesidig kärlek här minsann
O när jag ändå e igång tänkte jag posta en gammal goding...:)
Eat the food you fat lard!

Har även haft snack med två av mina lärare idag. Jag berättade vad jag har kommit fram till och skrivit ner i min fina almanacka!
  1. INTE kämpa för att bli älskad och accepterad - "I won't let you love me until you really try"
  2. Lita på och lägga energi utvalda personer - de som förtjänar det
  3. Inte lita på folk som jag inte känner ordentligt eller tror är mina vänner
  4. Bara berätta något för någon om jag e 100% säker på att denna personen förstår allt jag säger och inte kommer föra vidare det jag sagt på ett sätt som får mig att verka dum och oförstående
  5. Vara professionell i skolan - skilja på personligt och pjäs
  6. Inte dra ner stämningen trots att jag inte känner mig välkommen
  7. HÅLLA KOLL PÅ MOBILEN OCH LADDARE - så jag kan ha kontakt med folk som inte är där i stunden
  8. Aldrig sjunka och göra något för att passa in och för att andra gör det mot mig
  9. Fortsätta vara mig själv - varken förminska eller förstora
När jag läser det för mig själv tycker jag både det är kloka och vuxna beslut, men även bittra och cyniska. Jag tycker inte om att inte kunna lita på folk eller inte veta vilka som är mina riktiga vänner! Dessa grejer är dessutom insikter jag fått sagda till mig och känt i stort sett ända sen lågstadiet..fast jag har inte känt dom så starkt förrän nu. Nu e det verkligen nog! Jag tänker inte acceptera att bli behandlad som luft och/eller skit längre och jag tänker inte utsätta mig för onödiga missförstånd. Jag känner mig stark nog att klara av det och jag känner att jag har riktiga vänner så det räcker och blir över + min familj som kommer stötta mig när det är och blir svårt.

Nu ska jag o städa det sista i lägenheten inför lovet!
Ajöken fröken!
PLaU

     
     
     


2 kommentarer:

  1. Känns sådär småkonstigt att jag skriver denna kommentaren, eftersom vi inte känner varandra precis.. Men kan ändå inte låta bli att säga:
    Kämpa på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller, känner och känner gör vi juh, men ja..
      Inte på något personligt plan.

      Radera