söndag 22 januari 2012

Söndag bloody Dimanche

Inte så mkt sömn inatt, hade Sabina och Siri på nattbesök..vi skulle egentligen spenderat vår natt på Debaser men det blev ändrade planer för vi va liide trötta o hade ont lite överallt. haha.

Idag har ändå varit chill trots väldigt lite sömn. Lyssnade på radiodokumentär om Hedersmordet på Fadime och handlade lite skit (som jag ändå behövde) på Lagerhaus och HM. Ska snart bege mig mot Sundsgården igen, ifall jag inte sticker till Vårdcentralen först och kollar upp mina fackade njurar som gör att det känns som jag måste besöka the ladie's room hela tiden.

Idag e de precis 100 år sen August Strindberg dog hörde jag på radion..har lite mixed feelings för den där mannen. Va han misogynist eller feminist? Jag tror att han va en smått (emellanåt sjukt) psykiskt störd (som alla stora konstnärer) man som hade problem med kvinnor men samtidigt inte kunde leva utan dem. Gjorde ett arbete om honom i 9:an men jag minns inte så jättemkt förutom att jag ÄLSKADE hans tavlor och vissa pjäser.

Hittade mina bilder från när jag va i Sthlm med IKF i våras! Riktigt rolig och intressant resa. Vi besökte Riksdagshuset och fick prata med en riksdagsledamot (som tyvärr var folkpartist och man, vi åkte ju dit för att prata om kvinnors maktposition inom politiken). Fast just det, vi fick prata lite med en kvinna också när vi fikade efter rundturen. Jag kände inte riktigt att hon kunde svara på mina frågor men det var ändå givande.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar